germania mama!!

Ieri, pentru prima oara de cand sunt aici, pot spune ca m-am simtit bine, in sensul ca am socializat cu oameni, am lasat timpul sa treaca in mod placut, fara a taia zile in agenda, sau a-mi nota diverse lucruri de facut, doar pentru a-mi umple timpul urmatoarelor zile. S-a organizat un gratarel de camin la care am participat cu carne de pui si voie buna. fiecare a adus cate ceva de mancare, mai mult pentru el, putinii din grup care erau nemti nu ofereau celorlalti din mancarea lor, astfel incat toata lumea, cu mici exceptii, manaca din mancarea proprie. cei mai darnici au fost insa niste camerunezi, marcel si eric, care vorbeau surprinzator de bine germana cu un accent simpatic francez. cu ocazica asta am aflat ca in camerun se vorbeste oficial engleza si franceza, dar acasa vorbesc un fel de limba a lor (de fapt exista vreo 200 de "limbi materne" ale lor), cei 2 camerunezi avand limbi materne diferite si vorbeau in franceza unul cu celalalt. foarte interesant! in rest lumea era destul de anosta: o nemtoaica, veronica, care avea o infatisare destul de balcanica, studenta la industrie alimentara, era posesoara gratarului pe care se prajeau gratarele, povestea cu mare entuziasm despre un super-cantar primit de ziua ei; pilar, o spanioloaica silfida, studenta la medicina, vorbea intr-o germana deosebita cu iz spaniol despre familia ei din barcelona; tim, organizatorul gratarului, student la ceva tehnic, un olandez de origine germana, ne-a explicat ca trebui sa spunem netherland si nu holland; thomas, care eu personal cred ca e de origine maghiara, dupa cum vorbea, despre care nu am ce sa adaug, pentru ca n-am retinut nimic din ce a zis; si inca niste alte personaje pasagere, carora nu le-am retinut numele si spusele. printre carnuri s-au purtat discutii despre studii doctorale, copii, obiceiurile diferitelor tarii, mancare, viitor ... "festinul" s-a stins pe la orele 11 ale germaniei, fiecare retragandu-se in vastele sale apartamente, majoritatea pentru a vorbi pe skype sau messenger, restul pentru a dormi, probabil.

0 comentarii: