ieri am facut (prin radu) o imensa descoperire (care poate imi va schimba viata din nimic in ceva mai bun... vorba lu chirila): individu de la gogol bordello este ucraineanu "humble translator" din filmu "everything is illuminated". cine n-a vazut filmu musai sa-l vada. as putea sa umplu pagina cu citate din memorie. prima parte a filmului mi se pare senzationala. numa by the way asa, autorul cartii dupa care s-a facut filmu mi se pare genial, jonathan safran foer.
bun, dar sa revin la balkan sound. de ce imi place de fapt?(dincolo de faptul ca mi-am scris lucrarea de masterat despre imagini balcanice in literatura germana din romania) probabil ca visceral sunt fana a genului, asa ca apartenenta a spatiului geografic. pe urma ar mai fi soundul pe alocuri "colorat" si "greu". chiar ma gandesc acum la o asemanare intre mancarea traditionala romaneasca, o imbinare intre carbohidrati si proteine legate de un sos hipocaloric, stinse de diverse acreli sau mai rar acum iarna, salate. asta mancam, asta suntem, asta ascultam.
imi place miss platnum, imi place gogol bordello, imi plac zdob si zdub, imi place bregovic, evident!! e un soi de betie vesela in cuvinte dar mai ales corzi de instrumente.
imi place miss platnum! imi plac textele si vocea ei! am vazut-o saptamina asta la marutza. si pe langa muzica imi place la ea ca nu si-a pierdut sau refulat romanitatea!!
cu caracter informativ: nu mi se pare neaparat ca gogol bordello au intrat pe "axa" zdob si zdub. zdob si zdub au fost incet-incet "de-balcanizati", au adoptat tot mai mult stilul de rock romanesc daca exista asa ceva, in timp ce bordello fac referire la un spatiu balcanic mult mai mare, fostele state sovietice, chiar daca o parte din trupa e american, dupa cum am auzit!

1 comentarii:

  1. Anonymous said...

    hihi, nici nu stiu cu ce sa incep. avem o data: uei, tu te-ai mutat in timisoara??? nu mai manele party in servus-cluj-bucatarie-pelerina verde-sirag de linguri si agatatoare de rufe? a doua strigare, e de curiozitate: de unde ai dat peste everything is illuminated the movie, doamne ca atata l-am promovat, oare ai ajuns la el prin rox? oare i l-am dat lui rox? oare conteaza? uuh, cat de ghidi e cand vezi ca se duce frumoasa veste. foer a fost tradus si in romana (a doua lui masterbucata, cu siguranta) dar trebuie citit in original pentru maxim de hohote de ras cu plans:)si gogol, gogol.. bordello frate! ce frumos se leaga toate:) ah si te bag in blog&roll. is oficious.