La cumparaturi

Saptamana asta marti m-am decis sa gatesc ceva bun si sanatos (desi partea cu sanatos e mereu discutabila, am pus unt, cascaval si sunca, in cantitati foarte mici cei drept). dupa ce cobor din rapidul autobuz 33, cei drept cumparasem deja una alta de la Bega, ma indrept cu pasi grabiti inspre improvizatia de piata de langa blocul meu, ca sa cumpar legume. am luat ciuperci, rosii, clementine si verdeturi, dupa care m-am indreptat cu pasi si mai repezi spre bloc. pe drumul meu dau peste doua adolescente extrem de nesimtite. dupa ce si-a savurat ciocolatica tricolor cu rom, una dintre ele azvirle ambalajul acestuia pe jos (nu ca ar fi fost mai de inteles daca o lasa tacticos sa cada pe jos!) in contextul in care in imediata apropiere se afla un cos de gunoi (nu exista oricum vreun context in care sa arunci ambalaje pe jos). la care eu, in modul cel mai ostentativ cu putinta, incarcata cum eram ridic hartia (din noroi), si o duc la cos, sub privirile dispretuitoare ale celor doua.
cu ocazia aceasta am ajuns la concluzia ca unii locuitori ai acestei tari se razbuna pe biata noastra planeta. se citeste o voluptate de a distruge pe fata celor care arunca gunoaie in alta parte decat in locurile amenajate pentru asa ceva, de parca ar fi un fel de refulare a vietii proaste pe care o duc, conform sintagmei "ia de aici" planeta idioata. nu trebuie sa devenim toti pseudoecologisti cabotini, dar macar un minim de bun simt ar trebui sa avem cu totii in noi, in primul rand in ceea ce priveste mediul inconjurator..

2 comentarii:

  1. Cinnamon said...

    Eu nu cred ca se razbuna. Eu cred ca nu le pasa. Adica nu refuza sa faca efortul de a merge pana la cosul de gunoi dintr-un soi de rebeliune, ci nici macar nu le trece prin cap ca sr putea merge pana la cos. Mai pe scurt li se rupe.. :(  

  2. natalia said...

    iti recomand un articol dc cumva stii germana http://www.care-and-click.org/home/
    einzelansicht-news-home/article/
    kein-bock-auf-die-zerstoerung-unserer-
    erde-363/45/
    e despre tineri de azi care n-au chef de distrugerea planetei :(