Nichita

in zilnica-mi revista a presei am citit acest articol despre nichita stanescu. inca de cand am primit cadou monografia nichita stanescu, mi-a placut foarte mult de dora, ultima lui sotie. imi aduc si acum aminte ca mi-au placut foarte mult pozele alb-negru din carte.
in adolescenta am avut multe "faze literare", la inceput mi-a placut foarte mult dickens (chiar foarte mult), in special Marile Sperante, pe care am inceput-o pentru ca mama mi-a zis ca n-as intelege-o. dupa aceea mi-au placut pe rand eliade, kundera, si alti catva scriitori. dintre poeti mi-au placut bacovia (era un trend la noi in clasa la un moment dat), invatasem multe versuri de pe de rost; marin sorescu si nichita.
cu mare drag recitesc poezii de nichita stanescu. am dus un anume volum peste tot cu mine: in locurile unde am locuit in cluj, la vascau, cand mergeam vara. niciodata n-am citit tot volumul, aveam poezii preferate pe care desi le stiam, in mare, pe de rost le reciteam cu mare interes. probabil ca sunt poeziile cele mai placute de public, sau poate ca sunt poeziile preferate ale autorului, in orice caz sunt poeziile mele prefereate de multa vreme!!

0 comentarii: