la nunta se discuta diverse

am fost la nunta unei colege de facultate. silvi. cred ca a fost nunta la care am discutat cel mai mult. printre altele s-a infiripat o discutie despre cuvinte romanesti, expresii regionale, ticuri verbale etc.
voi mentiona concluziile:

  • asa cum altii au 400 de cuvinte pentru zapada, asa avem noi multe cuvinte pentru macar: basca (cu ş) fiind unul dintre favorite! aa si batar (cu ă)!!
  • imi plac in mod deosebit cuvintele gen: spais (pentru camara), legheleu (cred ca pentru camp), pult (pentru tejghea), fitancau (pentru flacau)
  • exista expresii in care se foloseste pasivul in locul activului: am fost dusa/ iesita in loc de am iesit/ eram iesita
  • imi plac adverbele: numaidecat, indata. propun folosirea lor in loc de imediat!
  • se pare ca se foloseste constructia: merg decat acasa! rog participantii la conversatie sa-mi mai explice inca o data ce insemna!
  • momentan dispun de ticul verbal: cumva! e un cuvant care se poate folosi oricum oricand in orice situatie!
unul dintre participantii la discutie era un norvegian stabilit, insurat in romania, care cunostea (incredibil!) mare parte din expresiile de mai sus! in cazul in care nu reiese din ce am scris pana acum, vreau sa mentionez ca iubesc expresiile cu iz regional!!

later edit: pentru fanii dj boros

1 comentarii:

  1. Anonymous said...

    Ai omis cuvantul meu preferat: o ţâră (a.k.a. un pic) şi văşcălan (făraş)!! - Jeni a lasat acest comentariu... sa nu te miri de la cine vine.